Avaliação da eficiência de medidas de mitigação para fauna selvagem

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Evaluation of the effectiveness of a wildlife roadkill mitigation system in wetland habitat

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Autores

A. Bager, V. Fontoura

Ano

2013

Revista

Ecological Engineering

Abstract

This study assessed the effectiveness of a wildlife protection system (WPS) installed along a 15.7 km section of a federal highway in southern Brazil, which crosses through a federally protected area. The WPS has three sections and includes 19 underpasses, fences along two sections, and stock guards at the beginning and end of each section. Monitoring was carried out from 1995 to 2002. The changes in the roadkill rate (number of individuals/km/day) and the community of vertebrates affected by the WPS were analyzed. A total of 32 taxonomic units (TUs) were identified. Mammalia was the class with the highest richness of TUs affected before (S = 12) and after (S = 13) the installation of the WPS. For both pre- and post-WPS stages combined, mammals had the most roadkilled individuals (92.2%), followed by reptiles (5.2%). The highest roadkill rates were observed in winter 1995 (0.38 ± 0.291 ind./km/day), winter 1998 (0.20 ± 0.130 ind./km/day), and autumn 2002 (0.17 ± 0.123 ind./km/day). Overall, the WPS reduced the mortality of the main species affected, Myocastor coypus; however, except for this species, the roadkill rates remained steady. Several modifications in the initial design are suggested to improve the system.

Tradução livre

A tradução abaixo não sofreu qualquer revisão. Tradução realizada através do programa DeepL.

Este estudo avaliou a eficácia de um sistema de proteção da vida selvagem (WPS) instalado ao longo de um trecho de 15,7 km de uma rodovia federal no sul do Brasil, que atravessa uma área protegida federalmente. O WPS tem três trechos e inclui 19 passagens inferiores, cercas ao longo de dois trechos, e guardas de estoque no início e no final de cada trecho. O monitoramento foi realizado de 1995 a 2002. Foram analisadas as mudanças na taxa de mortes nas estradas (número de indivíduos/km/dia) e a comunidade de vertebrados afetados pelo WPS. Foi identificado um total de 32 unidades taxonómicas (UT). Mammalia foi a classe com a maior riqueza de TUs afetadas antes (S = 12) e depois (S = 13) da instalação do WPS. Para ambos os estágios, pré e pós WPS combinados, os mamíferos tiveram o maior número de indivíduos mortos na estrada (92,2%), seguidos pelos répteis (5,2%). As maiores taxas de mortalidade foram observadas no inverno de 1995 (0,38 ± 0,291 ind./km/dia), inverno de 1998 (0,20 ± 0,130 ind./km/dia), e outono de 2002 (0,17 ± 0,123 ind./km/dia). Em geral, o WPS reduziu a mortalidade das principais espécies afetadas, Myocastor coypus; no entanto, exceto para esta espécie, as taxas de mortalidade na estrada permaneceram estáveis. Várias modificações no desenho inicial são sugeridas para melhorar o sistema.